سیستم تصفیه آب برای کشاورزی

سیستم تصفیه آب برای کشاورزی

فواید انتخاب سیستم تصفیه برای آب کشاورزی

با استفاده از آب تصفیه شده می‌توان املاح مضر مانند فلزات سنگین را از آب حذف نمود. همچنین، املاح زیاد موجود در آب، خاک را آلوده نخواهد کرد. و با خالص سازی آب و سپس با افزودن املاح لازم برای رشد گیاهان می‌توان از برداشت محصول خوب اطمینان حاصل نمود. با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه باشید تا به مزایای استفاده از سیستم تصفیه آب کشاورزی، نگاهی بیندازیم.

 

سیستم‌های اسمز معکوس (RO) برای کشاورزی چگونه کار می کنند؟

روشهای به کار رفته در کشاورزی در حال حاضر تغییر کرده است زیرا مبتنی بر فناوری‌ و روش‌های جدیدی است که می‌تواند تولید را افزایش دهد و به کشاورزان کمک می‌کند تا محصولات ارگانیک تولید کنند. برای دستیابی به این اهداف، توجه به سیستم‌های تصفیه آب، حائز اهمیت است. سیستم‌های تصفیه آب مانند RO، صنعت کشاورزی در سال‌های آینده را متحول خواهند نمود. اکنون، سیستم‌های RO در کشاورزی، سرفصل‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند. سیستم اسمز معکوس برای جداسازی مولکول‌های آب از سایر جامدات محلول در آب مانند مواد شیمیایی، فلزات سنگین، کربنات‌ها و غیره استفاده می‌شود. بنابراین، سیستم اسمز معکوس یا RO، برای تصفیه آب در کشاورزی، نقش حیاتی دارد. اسمز معکوس یک فناوری است که مبتنی بر عبور آب با فشار بالا از طریق یک غشای نیمه‌تراوا (ممبران) می‌باشد. محبوبیت و رواج این فناوری در صنعت کشاورزی، روز به روز در حال افزایش است.

سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس برای مزارع، به منظور افزایش کارایی، دارای چندین فیلتر هستند. به محض ورود آب منبع به سیستم تصفیه آب مزرعه، از یک فیلتر رسوبی عبور می‌کند تا مواد جامد بزرگ را جدا سازد و با این کار، از ممبران، محافظت و از انسداد آن جلوگیری کند.

پس از حذف ذرات بزرگ، آب از فیلترهای دوم و سوم که عمدتاً کربنی هستند، عبور می‌کند. سپس پمپ، آب را به سمت ممبران هدایت می‌کند تا در سطح مولکولی فیلتر شود. در نهایت، آب تصفیه شده در مخزن ذخیره می‌شود.

در ادامه برخی از فواید انتخاب سیستم‌های تصفیه آب کشاورزی ذکر شده است:

حفاظت از محیط زیست

آبیاری زمین‌های کشاورزی، به اندازه دهه‌های قبل سالم نبوده است. از آنجایی که آب، حاوی آلاینده‌های زیادی از جمله اجزای شیمیایی پسماندهای صنعتی و فاضلاب‌های محلی است، در نتیجه برای کیفیت محصول مناسب نیست. با نصب سیستم اسمز معکوس برای کشاورزی، شانس حاصلخیزی خاک افزایش یافته و کیفیت محصول نیز بهبود می‌یابد.

 

فراهم کردن آب تمیز و قابل استفاده مجدد

امروزه، آب تمیز و قابل استفاده مجدد برای کشاورزی ضروری است. سیستم تصفیه آب RO دارای این قابلیت است. بنابراین، استفاده از آن در مزارع، کمک شایانی می‌کند.

 

برای خواندن مقاله RO یا اسمز معکوس چیست اینجا کلیک کنید

 

بهبود کیفیت خاک

روش‌های پیشرفته کشاورزی و کودها، همیشه برای کشاورزان، در تولید محصولات با کیفیت، مفید بوده است. با این حال، در سال‌های اخیر، نصب سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس، کیفیت خاک را به مراتب، بهبود بخشیده است. به نحوی که برای رشد محصول، به کودهای شیمیایی نیازی نیست.

 

رشد اقتصادی

صنعت کشاورزی، پایه و اساس اقتصاد هر کشور است. با استفاده از سیستم‌های تصفیه آب RO در مزارع، مطمئناً رشد سریعی در اقتصاد ایجاد می‌شود و چندین چشم‌انداز سرمایه‌گذاری را آشکار می‌کند.

 

سیستم فیلتر آبیاری قطره‌ای

سیستم‌های تصفیه آب در مزارع، نیز از روش آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنند که مستقیماً بدون هدر رفتن، آب را به ریشه‌های گیاهان می‌رساند. قطره‌ها با زمان‌بندی، عمل آبیاری را انجام می‌دهند، به این مفهوم که فرآیند تبخیر را کاهش داده و آبیاری گیاهان را کارآمد می‌سازد.

 

نگهداری آسان

فناوری RO فقط یک مزیت نیست، بلکه به دلیل نگهداری آسان با هزینه کم در سراسر جهان پذیرفته شده است.

 

برای خواندن مقاله نگهداری دستگاه تصفیه آب خانگی اینجا کلیک کنید

 

بهره‌وری بالا

در مقایسه با سیستم‌های آبیاری سنتی، سیستم‌های تصفیه آب RO مورد استفاده در مزارع به دلیل تکنیک آب قابل استفاده مجدد، رشد گیاه را تسریع می‌کنند و در هزینه‌های کشاورزی بسیار صرفه‌جویی می‌کنند.

 

راه‌اندازی سیستم های تصفیه آب کشاورزی

هنگامی که در مورد فرآیند فیلتراسیون سیستم‌های اسمز معکوس برای سیستم‌های تصفیه آب کشاورزی اطلاعات بیشتری کسب کردید، مهم‌ترین مسئله این است که روی راه‌اندازی چنین سیستم‌هایی تمرکز کنید. باید برنامه‌‍ریزی درستی داشته باشید و با کارشناسان مشورت کنید.

بهترین انتخاب یک سیستم تصفیه آب ورودی ساختمان یا پیش تصفیه به همراه سیستم RO تجاری می‌باشد. سیستم پیش‌تصفیه باعث دوام طولانی مدت ممبران می‌شود و همچنین از گرفتگی فیلترها جلوگیری می‌کند.

 

برای خواندن مقاله فیلترهای آب ورودی ساختمان اینجا کلیک کنید

 

سیستم‌های RO تجاری بزرگتر از سیستم‌های RO مسکونی هستند که در خانه‌ها برای تصفیه آب استفاده می‌شوند. با این حال، روند کار آنها یکسان است. هر دوی آنها از غشاهای RO برای فیلتر کردن آب استفاده می‌کنند.

 

برای خواندن مقاله نکات مهم انتخاب فیلتر پیش تصفیه ساختمانی اینجا کلیک کنید

 

ممنون از اینکه تا انتها با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه بودید. شما عزیزان برای ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی ایوا و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق صفحه چت آنلاین در سایت رسمی گروه بازرگانی ایوا و یا تماس با شماره 41063000 اقدام کنید.

اینستاگرام ایوا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *