راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

چگونه دستگاه تصفیه آب را نصب کنیم؟

از میان روش‌های مختلفی که می‌توان آب لوله‌کشی خانه را تصفیه کرد، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با سیستم اسمز معکوس بهترین گزینه است. دستگاه تصفیه آب خانگی با این سیستم، با حذف سختی، رسوبات و سایر آلاینده‌ها از آب، می‌تواند آب باکیفیت برای مصرف‌کنندگان فراهم کند. در این سیستم، یک غشای نیمه تراوا، یون‌ها، مولکول‌ها و ذرات بزرگتر را از آب آشامیدنی حذف کرده و در چندین مرحله فیلتراسیون مختلف، اکثر آلاینده‌های مضر حتی فلزات سنگین مانند سرب را از بین می‌برد. با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه باشید تا با راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شوید.

 

برای خواندن مقاله چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم اینجا کلیک کنید

 

دستگاه تصفیه آب خانگی

معمولاً دستگاه تصفیه آب خانگی در زیر سینک آشپزخانه نصب می‌شود، چرا که دسترسی به آب مناسب پخت و پز و آشامیدنی راحت تر است. این دستگاه شامل چند فیلتر جداگانه بوده که هر کدام گروه متفاوتی از آلاینده‌ها را فیلتر می‌کنند. علاوه بر این، شامل یک مخزن ذخیره آنتی باکتریال برای ذخیره‌سازی آب تصفیه شده و یک شیر برداشت مجزا است.

 

برای خواندن مقاله چه دستگاه تصفیه آب خانگی خریداری کنیم اینجا کلیک کنید

 

اگرچه فیزیک نحوه عملکرد فیلتراسیون اسمز معکوس پیچیده است، اما نصب دستگاه آن نسبتاً ساده و فقط به مهارت‌های اولیه لوله کشی نیاز دارد.

 

ابزار آلات مورد نیاز

  • دریل برقی
  • مته
  • آچار فرانسه
  • نوار تفلون
  • پیچ گوشتی
  • انبر دست
  • کاتر برای برش شیلنگ
  • آچار
  • قیچی
  • بست و اتصالات مورد نیاز
  • نوار آب بندی لوله کشی
 

دستورالعمل‌های نصب

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، مطمئن شوید که فضای کافی در زیر سینک آشپزخانه برای مخزن و فیلترها وجود دارد. همچنین مطمئن شوید که می‌توانید از منبع آب سرد استفاده کنید. اکثر دستگاه‌های تصفیه آب، دارای یک اتصال سه راهی بوده که به منبع آب سرد 2/1 اینچی که به شیر آب متصل است، وارد می‌شود. مخزن ذخیره و فیلترها را از جعبه خارج کرده و دوباره بررسی کنید که در مکان‌های مورد نظر زیر سینک آشپزخانه قرار می‌گیرند. با قرار دادن دستگاه در زیر سینک، می‌توان اطمینان حاصل کرد که آیا تنظیمات مربوط به لوله‌های تخلیه یا لوله‌های تامین آب مناسب است یا خیر.

اکثر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی زیر سینک آشپزخانه قرار می‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را در مکان‌های دورتر مانند اتاق تاسیسات نیز نصب کرد. نصب از راه دور هیچ فضایی را در زیر سینک اشغال نمی‌کند، اما برای نصب نیاز به کار و لوله‌کشی بیشتری برای اتصال قطعات دارد.

 
شیر برداشت

شیر برداشت باید طوری قرار گیرد که داخل سینک تخلیه شده و آزادانه بچرخد. به منظور نصب شیر برداشت روی سینک، باید با استفاده از مته سوراخی روی سینک ایجاد کرد که شیر برداشت روی آن تعبیه شود.

 
مخزن را آماده و در موقعیت مکانی مناسب قرار دهید.

قبل از قرار دادن مخزن در موقعیت زیر سینک، اتصالات مخزن را نصب نمایید. اکنون مخزن را در جای خود، زیر سینک قرار دهید. در صورت امکان، آن را مستقیماً در زیر لوله سینک قرار دهید.

 
مجموعه فیلتر را جانمایی کنید

پوشش مجموعه فیلتر را بردارید و محل واشرهای آویز را روی دیوار زیر سینک، علامت بزنید تا از صاف بودن دستگاه، اطمینان حاصل کنید. این مجموعه باید به اندازه‌ای از زمین فاصله داشته باشد که فضای کافی برای برداشتن فیلترها در هنگام تعویض فراهم باشد. واشرهای آویز را در محل مشخص شده روی دیوار پیچ کرده، سپس مجموعه را روی واشرها قرار دهید. تست فشار را انجام داده و منبع آب را وصل کنید تا هوای اضافی از لوله‌ها خارج شود. شما باید حدود دو ساعت صبر کنید تا فشار کامل را دریافت کنید. هنگامی ‌که سیستم تحت فشار قرار گرفت، تمام اتصالات را بررسی کنید و در صورت نشتی، هر یک از اتصالات را محکم و نشتی را برطرف کنید. قبل از استفاده از آب برای آشامیدن، سیستم را به مدت 24 ساعت تخلیه کنید و اجازه دهید کاملاً پاک شود. حواستان باشد پس از خالی شدن مخزن، آب به آرامی ‌چکه می‌کند. آن را به مدت 24 ساعت کامل، نگه دارید و در این مدت به آزمایش برای نشتی ادامه دهید.

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی ، به نظر اقدامی‌ پیچیده و سخت است اما اگر مرحله به مرحله پیش روید، بسیار ساده خواهد بود. با این حال، بهتر است حتما با نماینده دستگاه تصفیه آب خانگی خود تماس بگیرید تا آنها سرویسکار مناسب را برای نصب دستگاه بفرستند.

ممنون از اینکه تا انتها با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه بودید. شما عزیزان برای ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی ایوا و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق صفحه چت آنلاین در سایت رسمی گروه بازرگانی ایوا و یا تماس با شماره 41063000 اقدام کنید.

اینستاگرام ایوا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *