خرید آب معدنی یا استفاده از دستگاه تصفیه آب؟

خرید آب معدنی یا استفاده از دستگاه تصفیه آب؟

آب معدنی مصرف کنیم یا آب تصفیه شده؟

باتوجه به آلودگی آب در بسیاری از مناطق و همینطور مشکلات متعددی که در سیستم آبرسانی برخی از مناطق وجود دارد، بسیاری از مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از آب معدنی یا دستگاه تصفیه آب در خانه استفاده می کنند تا بتوانند آبی سالم و قابل آشامیدن مصرف کنند. اما استفاده از آب معدنی بهتر است یا نصب دستگاه تصفیه آب خانگی؟ بهتر است این سوال را از جوانب مختلف بررسی کنیم تا به پاسخی روشن دست پیدا کنیم. پس ا انتها با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه باشید.

 

مصرف آب معدنی و آب تصفیه شده

هر انسان سالمی در روز باید حدود ٢ و نیم لیتر آب بنوشد و این عدد برای بدن‌های مختلف متفاوت است. حالا در نظر بگیرید یک خانواده چهار نفری ‏برای یک‌ سال می‌خواهد از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کند. ‏فرض می‌کنیم که تمام خانواده‌ها دقیقاً از این الگوی مصرف پیروی نمی‌کنند و یک خانواده ٤ نفره ‏روزانه ٦ بطری آب معدنی در روز مصرف می‌کند. حال محاسبه کنید که باتوجه به قیمت‌های سرسام آور آب معدنی در کشور، یک خانواده 4 نفره باید سالانه حدود چندین میلیون تومان هزینه برای استفاده آب معدنی پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه نسبتا بالایی که برای خرید آب معدنی پرداخت می‌کنید، بطری‌های پلاستیکی تولید شده نیز برای طبیعت مخرب هستند و با رها کردن آن‌ها در طبیعت، ناخواسته آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنید.

 

سرطان زا بودن برخی از بطری ها!

شما هم احتمالا این عبارت را روی بطری‌ها دیده‌اید: “دور از نور خورشید نگهداری شود”. براساس تحقیقات انجام شده نور خورشید با اثر بر روی پلاستیک این بطری‌ها، باعث وارد شدن ترکیبات شیمیایی سرطان زا به درون محتویات آن شده و این در حالی است که بسیاری از فروشندگان، بطری‌های آب معدنی را در مقابل فروشگاه و مغازه خود در معرض مستقیم نور خورشید قرار می دهند.

از دیگر مزیت آن است که اگر آب این بطری‌ها یخ بزند باعث آزاد شدن ماده سمی به نام دیاکسین به درون آب شده که سرطان‌زایی آن به اثبات رسیده است و البته تمام این‌ها در صورتی است که خود بطری‌ها از مواد سالم و بهداشتی تهیه شده باشند

 

برای خواندن مقاله آب معدنی چه تفاوتی با آب تصفیه شده دارد اینجا کلیک کنید

 

املاح و ناخالصی های موجود

در بخش دیگری از تحقیقات آمده است که املاح معدنی موجود در آب نه تنها برای بدن ما مفید نیستند بلکه بسیاری از این املاح غیر قابل جذب بوده و باعث ایجاد مشکلاتی نظیر: سنگ کلیه، درد و تورم مفاصل ، فشار خون و … می‌شوند. لذا کارشناسان مصرف دایمی این آبها را مناسب نمی دانند و مصرف این آب را در برخی شرایط به ویژه در هنگامی که از کیفیت آب مطمئن نیستید و در سفر توصیه می‌کنند.

 

کیفیت پایین تجهیزات استفاده شده جهت میکروب زدایی

براساس استانداردها تمامی تولید کنندگاناین نوع آب ملزم به گندزدایی و میکروب زدایی آب قبل از بسته بندی هستند. اما فقط گروه اندکی از تولیدکنندگان از روشهای بهینه شده (نظیر اولترافیلتراسیون) برای حذف میکروارگانیزمهای آب استفاده کرده و متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان از اشعه ماورای بنفش برای میکروب زدایی استفاده می‌کنند. اما استفاده از این روش، در کنار مزایای بسیاری که دارد، معایبی را نیز داراست؛ از جمله معایب این روش این است که لاشه میکروارگانیزم‌های غیرفعال شده، در آب باقی می مانند و با این کار ممکن است خوراک مناسبی برای سایر انگلها و میکروبهایی شوند که در آب رشد خواهند کرد. با این وجود باز بسیاری بر مصرف آب معدنی تاکید دارند و متاسفانه نمی‌دانند که با هزینه بسیار پایین‌تر و خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب می‌توانند آبی با کیفیت و سالم میل کنند.

 

ممنون از اینکه تا انتها با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه بودید. شما عزیزان برای ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی ایوا و دریافت مشاوره رایگاه می‌توانید از طریق صفحه چت آنلاین در سایت رسمی گروه بازرگانی ایوا و یا تماس با شماره 41063000 اقدام کنید.

اینستاگرام ایوا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *