اسمز معکوس در مقابل فیلتر کربن

اسمز معکوس در مقابل فیلتر کربن

چرا آنها با هم عالی کار می‌کنند!

آبی که از شیر شما می‌آید ممکن است برای نوشیدن بی‌خطر نباشد. آب لوله‌ کشی می تواند حاوی سطوح بالای کلر و باکتری های مضر باشد و می تواند اثرات منفی کوتاه مدت و بلندمدت بر سلامت شما داشته باشد. تحقیق منتشر شده توسط آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا در سال 2018، تأیید کرد که هر ساله پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی، سلامت 45 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فیلتراسیون آب فرآیندی است که عناصری مانند رسوب، زنگ، کلر، فلزات سنگین محلول در آب، مواد شیمیایی، آفت کش ها و علف کش ها را از آب حذف می‌کند. همچنین می‌تواند به جلوگیری از رشد جلبک ها و باکتری ها کمک کند. با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه باشید تا به این بپردازیم که چرا ترکیب فیلتر کربنی با اسمز معکوس، برای تصفیه بهینه آب بهترین است.

 

اسمز معکوس

اسمز معکوس، فرآیند تصفیه آب با استفاده از ممبران است. دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس، دارای چندین مرحله تصفیه است، که عبارتند از:

فیلتر الیافی: حذف ذرات و رسوبات

فیلترهای کربنی: حذف کلر و سایر مواد شیمیایی

ممبران: آب روی یک غشای نیمه تراوا فشار داده می شود و غشا، آب را از سایر عناصر مضر جدا می‌کند. بنابراین، نتیجه آب آشامیدنی خالص و تمیز است.

فیلتر پست کربن: طعم آب را بهبود می بخشد.

 

سیستم های اسمز معکوس، آلاینده‌ها و عناصری مانند آرسنیک، کلر، باکتری، ویروس، فلوراید، جامدات محلول مانند سدیم، کلسیم، منیزیم، فلزات سنگین نظیر سرب، آهن، آلومینیوم و کادمیوم، نیترات ها، ترکیبات آلی از جمله حشره‌کش‌ها، علف کش‌ها و آفت‌کش‌ها، انگل و ویروس، را از آب حذف می‌کند. اسمز معکوس خالص ترین آب را برای آشامیدن و پخت و پز ایجاد کرده و حدود 97 درصد از تمام آلاینده‌های موجود در آب را از بین می‌برد. به همین دلیل بسیاری از رستوران‌ها و مشاغلی که نیاز به تامین آب خالص برای مشتریان دارند از سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می‌کنند.

 

برای خواندن مقاله اسمز معکوس چیست و چگونه عمل می کند اینجا کلیک کنید

 

فیلترهای کربنی

فیلترهای کربنی از کربن فعال برای حذف کلر، فلزات سنگین و ترکیبات آلی از آب استفاده می‌کنند. اما این فیلترها، قادر نیستند به تنهایی ویروس ها، آرسنیک، فلوراید یا جامدات محلول را حذف کنند. سیستم‌های اسمز معکوس از توانایی فیلتر کردن عناصر بسیار کوچکتر در مقایسه با فیلترهای کربنی برخوردار بوده و آب تصفیه شده با کربن، سالم‌تر از آب لوله کشی فیلتر نشده است. زیرا در آن فلزات، کلر و ترکیباتی را که باعث مشکلات سلامتی خاصی می‌شوند، از بین رفته است. هزینه خرید، نصب و نگهداری فیلترهای کربن در مقایسه با برخی سیستم‌های پیچیده تصفیه آب، ارزان‌تر است. یک فیلتر کربنی می‌تواند حدود 10 تا 15 درصد از همه آلاینده‌ها یا جامدات محلول را حذف کرده و از سویی دیگر، اسمز معکوس قادر به حذف 95 تا 97 درصد آلاینده‌ها، جامدات محلول و سختی است. به همین دلیل است که در مناطقی با سختی بالا، فیلتر کربنی نمی‌تواند به تنهایی طعم آب را بهبود ببخشد. با این حال، در مناطق با سختی نه چندان بالا،  فیلتر کربنی می‌تواند در ارائه آب با طعم بهتر موثر باشد.

 

آب خالص

کربن ابزاری موثر برای حذف برخی ناخالصی‌های آب است. به همین دلیل است که فیلتر کربنی اغلب بخش جدایی ناپذیر سیستم اسمز معکوس است. فیلتر کربنی در سیستم اسمز معکوس کلر را حذف و عطر و طعم آب را بهبود می‌بخشد. با استفاده از ممبران و فیلترهای متعدد در سیستم اسمز معکوس، یک راه حل پیشرفته برای بهبود خلوص آب ارائه می‌شود.

 

ممنون از اینکه تا انتها با این مقاله از گروه بازرگانی ایوا همراه بودید. شما عزیزان برای ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی ایوا و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید از طریق صفحه چت آنلاین در سایت رسمی گروه بازرگانی ایوا و یا تماس با شماره 41063000 اقدام کنید.

اینستاگرام ایوا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *